Reklamsız Instagram ve Facebook abonelik dönemi resmen başladı
Metaile Avrupa Birliği (AB)Bir süredir reklamlarla ilgili bilgi eksikliği ve tartışmalar yaşanıyor.
Bu nedenle Meta’nın Instagram’da kullanıcılara gösterilmeyen bir fiyatla abonelik hizmeti başlatmayı düşündüğünü daha önce sizlerle paylaşmıştık.
Meta resmen açıklandı
Meta, bir süredir mercek altında olan ücretli abonelik sistemini resmen duyurdu. Kullanıcılar artık belli bir ücret karşılığında Facebook ve Instagram’ı reklamsız kullanabilecek.
Meta’nın açıklamasına göre isteğe bağlı özellik şimdilik yalnızca Avrupa Birliği ülkelerinde kullanıma sunulacak.
Ücretli abonelik fiyatları
Reklamsız paketlerin fiyatları, satın aldığınız yere göre değişir. Bunun nedeni, Apple ve Google’ın mobil satın alımlarda komisyon almasıdır.
Masaüstü sitesinden reklamsız pakete abone olmak isteyen kullanıcılar aylık 9,99 dolar ödeyecek.
Aynı paket mobil uygulamalardan satın alındığında kullanıcılar 12,99 euro ödemek zorunda kalacak.
Yukarıdaki fiyatlar Facebook ve Instagram’da tek hesap için geçerli olacaktır. Reklamsız paketinize ikinci bir kullanıcı eklemek isterseniz bunun için ekstra 8 euro ödemeniz gerekecektir.
Facebook ve Instagram şu an olduğu gibi ücretsiz kalmaya devam edecek. Bedeli ödemeyen kullanıcılar platformlarda reklam görmeye devam edecek.
Ne oldu
Temmuz ayında Avrupa Birliği’nin en yüksek mahkemesi, Meta’nın kullanıcılardan açık talepler almaması halinde; Facebook, Ve Naberuygulamalarından toplanan bilgileri birleştirmesini etkili bir şekilde yasakladı.
Ocak ayında şirket, İrlandalı düzenleyiciler tarafından, kullanıcıları Facebook’u kullanmanın bir koşulu olarak kişiselleştirilmiş reklamları kabul etmeye zorladığı için dava edildi. 390 milyon euroPara cezasına çarptırıldı.
AB yasalarına göre Meta, pazarlamacıların kişiselleştirilmiş reklamlarla Avrupa’da 13-17 yaş arası gençleri hedeflemesini engellemek zorundaydı.
Mayıs ayında şirket, reklam teknolojisini geliştirmek amacıyla Avrupa vatandaşlarına ait verileri ABD sunucularına geri göndererek gizlilik hükümlerini ihlal ettiği gerekçesiyle 1,2 milyar avro para cezasına çarptırıldı.
Meta, Facebook veya Instagram’ın reklamsız, ücretli bir sürümünün bazı Avrupalı düzenleyicilerin kaygılarını hafifletebileceğine inanıyor.